پرسشنامه استقرار مدیریت دانش : عبداللهی (۱۳۹۴) با بررسی منابع و مطالب موجود و در دسترس پژوهشگر و پس از مطالعهي مجموعه گستردهاي از متون مدیریت دانش و با مشورت اساتید راهنما و مشاور و سایر متخصصان و با توجه به پرسشنامهها، نظرات و مدلهای اسكرايم و آميدون، داونپورت و همكاران، مدل سازمان بهره وري آسيايي، عبدی و صفایی (۱۳۹۳)، كوانيو وانگ و ايلاين اسپينوال (۲۰۰۵)، صلواتی و حقنظر (۱۳۸۸) و سایر متخصصان که در فصل دوم به نظرات و مدلهای آنها اشاره شد مراحل و مولفههای پرسشنامه استقرار مدیریت دانش شناسایی شد و پرسشنامهای با ۹۲ گویه تهیه نمود. عبداللهی (۱۳۹۴) در مطالعهای پس از تعیین روایی محتوایی توسط متخصصان پرسشنامه اولیه با ۹۲ گویه تدوین نمود، سپس پرسشنامه بین ۳۰ نفر از اعضا توزیع شد و آلفای کرونباخ برای هر بعد به تفکیک و به این شرح: مرحله اول- سازماندهي ۹۷ /۰ و شامل: حمايت مديريت ارشد ۹۳ /۰، تعيين ماموريت و چشمانداز مديريت دانش ۹۳ /۰، فرهنگ سازي ۸۸ /۰ و با حذف سوال ۱۵ می شود ۹۰ /۰، تيم سازي ۸۵ /۰، مرحله دوم- شناسايي: ۹۵ /۰ و شامل: جستجو و تحليل حوزه هاي مختلف كاري ۸۵ /۰، تشخيص شكافهاي موجود و موانع اجرايي ۹۵ /۰، عارضه يابي و تعيين ريشه مشكلات موجود ۸۲ /۰، مرحله سوم – اكتساب: ۹۵ /۰ و شامل: خلق راهكارهاي مناسب ۹۰ /۰، تجسم: ۹۱ /۰، توسعه راهكارهاي پيشنهادي منطبق با واقعيتهاي موجود ۸۲ /۰، مرحله چهارم – انتشار و تسهيم: ۹۶ /۰ شامل: پالايش ۷۷ /۰، يكپارچه سازي ۹۳ /۰، آموزش ۹۳ /۰، به اشتراك گذاري نتايج ۹۵ /۰، مرحله پنجم- بكارگيري و اجرا ۹۶ /۰ و شامل: مدلسازي و برنامهريزي ۹۵ /۰، اجرا ۹۴ /۰، مرحله ششم- بازنگري ۹۴ /۰ و شامل: شناسايي و گردآوري دستاوردها ۸۹ /۰، تعيين پيامدهاي مورد انتظار و بازنگري پيامدهاي حاصل شده۸۷ /۰، مرحله هفتم- مميزي و ارزيابي ۹۴ /۰ و شامل: مقايسه پيامدهاي واقعي و مورد انتظار و تعيين نقاط غير منطبق ۸۳/۰، انتشار نتايج ۷۹ /۰، ارائه راهكار براي بهبود ۹۳ /۰ محاسبه شد. الفای کرونباخ کل ۹۹۱ /۰ شد و هیچ کدام از آنها نقش منفی در آلفای کرونباخ کل نداشتند و هیچ کدام از سوالات دارای ارزش کشیدگی و چولگی بالاتر از ۲ نداشتند. بنابراین همه سوالات آن مناسب است. لازم به یادآوری است که یکی از دلایل بالا بودن الفای کرونباخ سوالات، تعداد زیاد آنها است.دانلود رایگان پرسشنامه و ابزار پژوهش